Nog 3 dagen..! - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Yris Wennekes - WaarBenJij.nu Nog 3 dagen..! - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Yris Wennekes - WaarBenJij.nu

Nog 3 dagen..!

Blijf op de hoogte en volg Yris

18 Juli 2015 | Nederland, Alblasserdam

Het is bijna zover! Nog 3 dagen en dan zit ik in het vliegtuig naar Australië! Ik ben er natuurlijk niet zomaar, want van vertrektijd tot aankomsttijd duurt het een kleine 26 uur. Dat is dus een lange zit.
Ik vertrek dinsdag 21 juli om 14;40 van Amsterdam, lekker Nederlands met KLM, naar Tokyo. Deze vlucht duurt bijna 11 uur! Daar moet ik overstappen en moet ik ongeveer 3,5 uur wachten op het volgende vliegtuig. Het vliegtuig naar mijn eindbestemming; Melbourne! Naar Melbourne vlieg ik met Jetstar, een dochtermaatschappij van de Australische maatschappij Qantas. Je zou het misschien niet verwachten, maar van Tokyo naar Melbourne is het nog eens dik 10 uur vliegen! De volgende dag op 22 juli om 23:45 kom ik aan in Melbourne waar mijn lieve Hostmum, Linda, mij op zal halen. Super fijn!!

Hoe het daarna allemaal zal gaan verlopen, dat zie ik wel. Ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in dat het goed zal komen en dat ik mij snel thuis zal voelen bij de familie Crittenden. Ik heb al veel met hen geskyped en het voelt zo goed en nu al vertrouwd aan!

Op dit moment ben ik nog druk bezig met de voorbereidingen, want dat zijn er een hoop.. Er moest van alles geregeld worden en omdat ik pas 4 weken echt besloten heb om nú te gaan, is nog niet eens alles geregeld.. De zorgverzekering bijvoorbeeld, wat een gedoe is dat! Blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat je in Nederland verzekerd blijft en moet er van alles worden uitgezocht door de SVB (sociale verzekeringsbank). Als ik in Nederland verzekerd kan blijven, moeten er een paar kleine aanpassingen worden gedaan aan mijn polis. Als ik niet hier verzekerd kan blijven, moet ik mij verzekeren bij een Australische verzekering. Dat uitzoeken duurt alleen erg lang en ik weet dus eigenlijk nog niks.. Dat is wel even spannend, maar het komt hoe dan ook goed. Verder moest ik een Visum regelen, een work-holiday visa, wat zo geregeld en goedgekeurd was! Ik moest een internationaal rijbewijs aanvragen en een speciale reisverzekering afsluiten. Maar ook dit was allemaal vrij makkelijk en snel geregeld.

Nu is het eigenlijk alleen nog een kwestie van inpakken... Wat erg moeilijk is voor iemand als ik! Wat neem je mee voor 6 maanden, naar een plek waar de seizoenen net zo aanwezig zijn als in Nederland.. Op het moment is het winter in Australië en dat is vrij koud in Mornington, zeg maar rond de 10 graden. Dat betekent dat ik dus lange broeken, dikke truien en warme schoenen moet meenemen. Dit zijn natuurlijk allemaal vrij zware spullen dus dan zit je al snel aan het toegestane gewicht van 23 kg. Naarmate de tijd vordert zal het steeds warmer gaan worden en moet ik dus ook voorjaar- en zomerkleding meenemen. Een groot dilemma dus!!
Ik ben al de hele week bezig met inpakken, elke keer stop ik er weer iets bij, maar probeer dit wel zo efficiënt mogelijk te doen. Er zijn blijkbaar een hoop tips en tricks voor het inpakken van een koffer, YouTube staat er vol mee!
Naast een koffer (de grootste die wij thuis hebben) als ruimbagage, mag ik van KLM 12 kg aan handbagage meenemen! Dat is super fijn, want dan kan ik ook nog een hoop spullen daar in kwijt. Met dank aan Rolinca hoef ik niet met twee koffers te slepen of een zware reistas extra te dragen, maar mag ik haar super handige backpack lenen! Sowieso erg handig om te hebben, als ik een weekend of langer ergens heen ga! Dus nogmaals, Ro, thanks xx!

Ik wil al mijn lieve vrienden en familie ook nog bedanken voor het super leuke geslaagd-/verjaardags-/afscheidsfeestje!! Het was heel lief en gezellig dat jullie er allemaal waren!
Ik ga jullie natuurlijk wel missen, maar met de technologie van tegenwoordig wordt het vast een eitje (haha).
Het is mijn bedoeling om af en toe iets over mijn avontuur in Australië te schrijven op deze blog zodat jullie op de hoogte blijven, maar ik vind het natuurlijk ook erg leuk om af en toe te skypen :)
Zowel op Facebook als hier onder het kopje 'Foto's' zal ik proberen zoveel mogelijk foto's te zetten.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn verhalen te volgen en te lezen!

Veel liefs,
Yris

  • 18 Juli 2015 - 15:19

    Nancy:

    Leuk! We gaan je volgen! Australie is super dus het komt vast goed. Heel veel plezier en alvast een goeie reis!

  • 18 Juli 2015 - 15:46

    Gaby:

    Lieve Yris!
    Heel veel plezier!Super stoer van je dat je dit gaat doen!Ik zie uit naar je verhalen!
    Pas goed op jezelf!

    Liefs Gaby

  • 18 Juli 2015 - 17:23

    Vera:

    Ha Yris, maak er een onvergetelijke reis van. Geniet en zorg dat je gezond met mooie herinneringen terug komt. Ik ga je volgen. Super dat je dit gaat doen!

  • 18 Juli 2015 - 19:31

    Ingrid:

    Hoi Yris super dat je je droom waar gaat maken.Heel veel succes en vooral veel plezier.groetjes Ingrid

  • 18 Juli 2015 - 20:35

    Karin:

    Wat leuk! We gaan je volgen hoor!

  • 19 Juli 2015 - 11:44

    Cora Verkade. :

    hoiyris .wij vinden het super leuk om je verhalen te mogen horen. ,dus ga zo door ,een fijne reis ,en heel veel plezier in Australië. Dikke kus de verkades xxxxxx

  • 19 Juli 2015 - 16:28

    Buurvrouw Anne :

    Lieve Yris, zo gaaf dat je dit avontuur aangaat!! Wat ga jij een mooie onvergetelijke tijd in je leven tegemoet.. En ik ga je zeker volgen...is hartsikke leuk om contact te houden!!!
    Lieverd heeeeeel veeeeeel plezier... Dikke kusssss je buufie

  • 21 Juli 2015 - 07:46

    Bianca :

    Hoi yris super gaaf zeg dat je dat gaat doen, ik ga je volgen. Heel veel plezier daar geniet ervan!!! Groetjes dikke kus bianca.

  • 21 Juli 2015 - 13:06

    John En Ria:

    ha lieve yris,
    we wensen je een fantastische tijd toe in down-under!
    en ik moet altijd aan dit citaat denken als mensen ver weg gaan:
    "reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond"
    veel plezier!!

  • 22 Juli 2015 - 16:56

    Corrie Groenenboom:

    Hallo Yris de hartelijke groeten van Oma, ik hoop dat je een hele fijne tijd mag hebben in Australie, mijn zus Ineke heeft daar gewoont die vond het zo leuk toen ze het hoorde en die zal je verslag ook lezen hoor.. Veel liefs en tot horens of schrijfs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yris

Actief sinds 18 Juli 2015
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 5061

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Australië!

Landen bezocht: